Hood & Tell schieten met scherp

Hood & Tell schieten met scherp

Zoals zo vaak is een combinatie van factoren de aanleiding om te investeren. Ook bij Tim Houbrechts en Tom Smeets. “We bereiken met onze eigen evenementen jaarlijks 3500 kinderen, 1000 sporters en 40.000 jongvolwassenen, waarvan 10.000 in Hasselt. Maar willen we blijven groeien, dan moest er geïnvesteerd worden.”

Hoewel de winter nog volop bezig is, zijn de voorbereidingen voor het evenementiële zomerseizoen al volop aan de gang. Met onze openlucht aperitief aper`eau mikken we deze zomer op 15.000 bezoekers. Wat begon als een klein event is vandaag een serieuze organisatie met per editie telkens een 25 tal medewerkers. Dezelfde groei zien we bij de Kadeee jongerenkampen en de Olympische Droom, een unieke sportdag voor kinderen uit het lager onderwijs.

Naast groei zijn er nog vele uitbreidingsmogelijkheden bij ieder concept. Zo willen we naast Antwerpen, Mechelen en Hasselt aper`eau ook in andere grootsteden laten doorgaan. Dat concepten die jongeren bereiken hot zijn, bleek recent nog maar eens toen Idee Fiks, het broertje van Idee Kids met een omzet in jongerenkampen van 3 miljoen euro aan Fastforward verkocht werd, het grootste activatiebedrijf in België. Wij willen in de zomer graag met kampen bij bedrijven ìn-house` beginnen als antwoord op de als maar moeilijkere problematiek rond kinderopvang.

“Vroeger deden Tim en ik deze evenementen in onze vrije tijd, maar vandaag is dat onmogelijk geworden”, aldus Smeets. Ikzelf heb een waanzinnig jaar met Onoff achter de rug. We zijn ondertussen al met 8 en groeien elke dag. Nog maar weinig vrije tijd en dus moesten er keuzes gemaakt worden.
We hebben er voor gekozen om te investeren in mensen en structuur. Al onze eventconcepten worden ondergebracht bij Hood and Tell, een nieuw evenementen- en activatiebedrijf dat we recent samen opgericht hebben. “Ikzelf neem hierin de dagdagelijkse leiding samen met een team van 3 vasten en een 50tal freelancers” aldus Houbrechts.

Onze visie is a-typisch en net daarom is Hood and Tell geen traditioneel evenementen- of activatiebureau. Wij willen ons niet laten leiden door een tot de nok gevuld magazijn, maar telkens van een wit blad vertrekken. Events gaan voor ons over veel meer dan amusement, lekker eten en een spectaculaire licht- en geluidsshow. Wij zien het als strategische communicatie en dus authentieke verhalen. Daarom ook dat de synergie met broer Onoff zo groot is. Co-creatie onder het groene Corda Campus dak.