Je hoorde hem vast al eens op Studio Brussel onder zijn alter ego Goldfox. En anders heb je zéker al van Kristof Claes gehoord als promotor of allround music & marketing consultant. Maar wie schuilt er nu écht achter deze weelderige rode haarbos en hoe ziet hij de toekomst van de eventwereld?

Hoe is je carrière ooit begonnen?

“Al heel vroeg was ik gepassioneerd door elektronische muziek. Als kind liep ik constant rond met de walkman in mijn oren, als tiener kocht ik elke woensdag plaatjes en in het weekend ging ik draaien in danscafés om die plaatjes te betalen. Samen met enkele vrienden ben ik dan beginnen feestjes te organiseren en zo ging de eventbal aan het rollen. Samen met Kurt Bosmans richtte ik Rave Our Souls op. We gaven onder andere feesten in Muziekodroom en al snel begon ik daar de elektronische programmatie en communicatie te verzorgen. In 2012 verbouwden we het oude ‘Fuifdok’ tot een club en Forty Five was geboren.”

Vanwaar je passie voor de eventsector?

“Daar zeg je het: passie! Het zijn lange dagen en nachten en een onregelmatig leven. Ik heb geen kinderen, geen bioritme en wellicht leef ik niet zo gezond. Maar de voldoening van een geslaagd event met blije gezichtjes of een festivalweide vol muziekfans die zich amuseren op mijn muziek: dáár doe ik het voor. Belangrijk is wel om af en toe een time-out in te lassen en de balans weer te herstellen en dat doe ik enkele keren per jaar in de pure natuur.”

Nieuwe clubs rijzen als paddenstoelen uit de grond. Unieke locaties, nieuwe concepten … Hoe kun je je als vaste club blijven vernieuwen?

“Er verschijnen inderdaad veel nieuwe events, maar er vallen er minstens even veel. De wereld verandert alsmaar sneller en dat merk je ook in onze sector. Alles is vergankelijker waardoor je in de eventsector ook een beperktere levensduur hebt. Denk maar aan pop-upprojecten die maar een paar jaar actief blijven. De kracht van Forty Five bestaat uit de diversiteit van events. We zijn geen club, maar eerder een event space waar iedereen zijn ding kan doen. Daarnaast staan we ook open voor pure verhuur en hebben we zowat alle fuiven in onze zalen. Dat is de enige manier om alles rendabel te maken: een brede doelgroep aanspreken en de prikkels verdelen.”

Wanneer is een evenement voor jou geslaagd?

“Als iedereen gelukkig is! Het maakt me minder uit hoeveel tickets je hebt verkocht of hoeveel vaten er zijn vertapt. Uiteraard moet alles rendabel zijn, maar een feest is pas echt geslaagd als de bezoekers met een glimlach naar huis gaan en terugdenken aan een fijne nacht met leuke muziek en vrienden. Dat is ook je langetermijnwinst, want gelukkige mensen komen altijd terug. Soms is een feest geslaagd met 100 blije gezichten, en kan een uitverkocht event voor een heel saaie dansvloer zorgen.”

Heb je nog wilde toekomstplannen?

“Absoluut. Ik kan nog niet alles onthullen, maar we zijn met een groot pop-upproject bezig in hartje Hasselt. Een gigantische creatieve broeihaard waar iedereen terechtkan die een passie heeft. Kunst, mode, muziek, food: alles kan, alles mag. Bovenop dat verhaal doen we het muzikale luik. Clubben, repeteren, dansen of bijleren: iedereen kan bij ons terecht voor een leuke ervaring. Daarnaast ben ik ook nog bezig met de ontwikkeling van een nieuw event op een oude site in Limburg. Het wordt een combinatie van muziek en lichtkunst op een van de mooiste plekjes in onze provincie. To be continued …”

12/04/2018

Meest gelezen

Eventtalk

Een interview met Goldfox, dj en allround music & marketing goeroe

12/04/2018

Inspiratie

10 redenen waarom je deze zomer naar Aper’eau Hasselt moet komen!

06/04/2018

Nieuws

De 10 eventgeboden van Hood & Tell

13/04/2018

Gerelateerd

Wij scherpen onze eventpijlen voor

Je medewerkers ›

Laat je medewerkers elkaar op een andere manier kennen, geef hen een uitdaging die de nodige samenwerking vereist of organiseer een familiedag met (sportieve) topactiviteiten. Ons evenementenbureau zoekt én vindt de juiste balans voor een onvergetelijk personeelsfeest of teambuilding activiteit.

Je klanten en leveranciers ›

Tijd om hun trouw te belonen, met een gezellige receptie bijvoorbeeld! En verder een loyaliteitsprogramma in de vorm van een spaarkaart of social media-actie en het versterken of verder uitbouwen van je merk. Met de hulp van ons evenementenbureau schiet je áltijd raak.

Iedereen ›

Een volksfeest voor de hele stad, gezellige spelen voor de buurt of een klein muziek- of foodfestival voor iederéén? Wij verzinnen én organiseren met plezier een origineel verhaal waar je gasten nog lang positief over zullen spreken.

Vrienden en familie ›

Geen tijd (of zin) om zelf een feest te organiseren? Of het nu een babyborrel, tuinfeest, communiefeest, jubileum of zotte bday bash is: onze evenementen maken jouw privémomenten nog buitengewoner.

Merkactivatie ›

Je merk ondersteunen door persoonlijke interactie, een onvoorspelbare actie, de positionering van je merk versterken door doelgerichte merchandising, een roadshow om de impact te vergroten of de aandacht leggen op het commerciële voordeel? Wij activeren je merk bij zoveel mogelijk mensen.

Benieuwd naar onze avonturen?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en beleef ze mee vanop de eerste rij.

We hebben je inschrijving goed ontvangen!
Dit e-mailadres staat al in onze mailinglijst.

Op de hoogte blijven van onze avonturen?

We hebben je inschrijving goed ontvangen!
Dit e-mailadres staat al in onze mailinglijst.