Je merk ondersteunen door persoonlijke interactie, origineel uit de hoek komen met een onvoorspelbare actie, de positionering van je merk versterken door doelgerichte merchandising, een roadshow om de impact te vergroten of de aandacht leggen op het commerciële voordeel? Hood & Tell heeft alle troeven in handen om je merk te activeren.
Onze pijlen voor je merkactivatie
Fieldmarketing speelt zich af ‘in het veld’ waar producten en diensten worden aangeboden en doelgroepen samenkomen. Persoonlijke interactie ondersteunt de promotie en verkoop, maar geeft je merk vooral een menselijke touch. Hood & Tell bokst een campagne in elkaar zodat de zintuigen optimaal ingezet kunnen worden: zien, vielen, horen, proeven en ruiken. Hood & Tell bevordert de bekendheid van je merk door het actief te promoten via belangrijke kanalen. Op events, beurzen en congressen, maar ook in winkelcentra, op openbare plaatsen en in de horeca.
Guerrillamarketing is niet afkomstig uit de tijd van Robin Hood en William Tell. Wel uit de tijd van Spaanse oorlogen waar guerrillatechnieken gebruikt werden om grote traditionele legers onverwacht te treffen. Door onvoorspelbaar en origineel uit de hoek te komen, val je als merk sneller op. Hierdoor kan ophef ontstaan en zouden redactionele of sociale media gratis aandacht kunnen schenken aan deze boodschap. De mate van viraliteit zal bepalen hoe goed we samen scoren.
Hood & Tell kan het volledige merchandisingproces in handen nemen: van idee tot ontwerp en van productie tot verkoop of zelfs complete plaatsingen. Het kan gaan over de verkoop van gebrande hebbedingetjes of het gratis weggeven van producten bij aanschaf van andere producten. Jouw merk kan zijn positionering in het verkooppunt versterken door doelgerichte goodies, creatief point of sales-materiaal en cross-selling. Kijk je op tegen de massale remodeling? Geen enkel probleem. Wij hebben alle troeven in handen om dit zorgeloos te laten verlopen.
Promotionele marketing is een vorm van reclame waar de aandacht vooral ligt op het commerciële voordeel. Een 1+1 actie, prijsverlaging, verhoging van de hoeveelheid, kortingsbonnen of originele spaaracties. Hood & Tell werkt een volledig promoplan uit van a tot z, zowel fysiek in de winkel als online. Geen ruimte om de bijkomende handling en administratie te doen? Geen enkel probleem. Hier kunnen we overnemen.
Wil je iets groots? Dan is een roadshow de perfecte keuze. Een mobiele stand, showroom op wielen, een verplaatsbare theatershow, of gewoon live cooking met optredens combineren. De impact van een roadshow is enorm. Hood & Tell zorgt voor het concept, de branding, het communicatieplan met verhaallijn en alles wat nodig is om succesvol door stad of land te trekken.
Toekomstige klanten laten kennismaken met jouw product door zoveel mogelijk zintuigen te prikkelen. Daar gaat het bij sampling en tasting over. Of het nu om een gratis proefmonster gaat of kleinere verpakkingen die herhalingsaankopen stimuleren: Hood & Tell zorgt voor een ijzersterke voorbereiding, een gemotiveerd promotieteam, doeltreffende communicatie en de uiteindelijke uitvoering van je volledige campagne.