De Stad Hasselt wou haar bezoekers tijdens de afgelopen eindejaarsperiode extra in de watten leggen. Daarvoor lanceerde de stad samen met onze grote broer Onoff.Agency de mobiliteitscampagne ‘Vlot naar Hasselt’. Het initiatief zorgde ervoor dat bezoekers vlot hun weg naar de binnenstad konden vinden. De stad wou met deze campagne het misverstand de wereld uit helpen dat Hasselt met de toenmalige werken de binnenstad onbereikbaar zou maken voor de eindejaars-shoppers. Dat was uiteraard niet het geval!
Het mobiliteitsplan zette ook in op de beleving van de bezoekers. Hood&Tell trakteerde automobilisten die hun wagen op de randparkings parkeren op een warm welkom met onder andere Hasseltse speculaas, warme chocomelk en verrassende animatie. Een fantastische samenwerking met De Lijn zorgde voor versierde pendelbussen die de bezoekers van de randparkings naar het centrum brachten. Op deze bussen weerklonk sfeervolle kerstmuziek en zaten tal van straatartiesten klaar om de reizigers te verrassen.
Op deze manier heeft het stadsbestuur van Hasselt iedereen die op alternatieve wijze de binnenstad wist te bereiken, beloont met een unieke ervaring. De weg naar de kerst- en eindejaarscadeau’s was even leuk (of zelfs leuker) als het shoppen zelf!